egna flingor

hej, kom nyss hem från ridningen, det gick super bra, jag red Little.John, han är bara för underbar? Aja, Nanna ska komma hem till oss senare ikväll, och självklart Tommi,pappas kompis, då ska vi äta god middag tillsammans...
Så jag ska fixa i ordning mig, men jag var så utsvulten så jag gick direkt till kylskåpet, och tog upp yougurten, kollade i fling skåpen, men där fanns inga flingor, och eftersom att det är fredag idag så gjorde jag egna flingor, vilket är super enkelt och super lätt och tar bara 2-3 minuter, så det lyckades jag riktigt bra med, berättar hur man gör flingor längst ner på inlägget..

Så nu ska jag städa och klä på mig, och mitt städtipps eftersom att inte alla tycker det är kul att städa är att : Sätta på en riktigt bra låt... det ger energi och glädje, vilket man inte brukar ha när man städar, vad har ni för städtipps?
Det var nog det, juste hur man gör flingor...

HUR MAN GÖR EGNA FLINGOR
ta först fram ett glas för att lägga allt i
sen ska man ta ut en god yougurt / fil, som du tycker om, sen tar du fram ett paket russin-jag använder Ekologiska Russin, men det spelar ingen roll, sen tar man fram kex, OBS inte för tunna utan tjockare, -mina kex är nästan inge socker alls i, och det blir godare eftersom att annars så smakar det för mycket socker!
Sen tar jag fram mitt OBOY paket, tar en liten té sked och fyller té skeden till helften, sen efter det är grunden  klar, sen förredrar jag att man tar ett glas till och håller emot mot det andra glaset, så man kan skaka flingorna...
Sen är det bara att hälla i flingorna i yougurten och sen så var allt klart, det är verkligen enkelt, -prova!
ska gå nu, bloggar kanske mer ikväll, får se om jag hinner annars -godnatt

en bild på det man behöver:kex,oboy och russin...   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Spara allt

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0