Åre

Hejsan allihopa! Har ni haft en bra vecka?, jag har haft en super härlig vecka i Åre, med jätte roliga personer allt var verkligen underbart!,,,
Vi hade ett eget hus där, som låg jätte nära backen vilket var mycket skönt!
Sen så har vi fått massor av godis, genom att Claes gick påskkärring haha han såg jätte söt, tog tyvärr ingen bild, men tro mig han var jätte söt!
Sen har vi även varit på utflykt för vi orkade inte med dom långa liftköarna, då begav vi oss upp till toppen (inte Åreskutan) utan någon annan topp, vi tolkade upp, det är en stor maskin som bar band bakom sig, så åker man bakom, som snöskidor istället för vattenskidor, sen såg vi en skylt där det stog -OFF PIST TILL HUSÅ- och ja, efter en minut var vi på väg, och det var bland det vackratse jag sett, bergen,snön,träden ja allt, för att åka till Huså var man tvungen att åka 1 mil, i början kanske 6 km, var det nerför, men dom sista km var det uppförsbackar och raksträcka, men det var ändå så vackert, vi stannade även och fikade på ett berg bland mossan och gräset (redan efter 7 km) ,,,
där tog jag jätte fina bilder med Klara Normans kamera men hon kan inte ladda upp dom, och jag hade inte med mig mobilen, så det blev inga bilder.....
Jaja, det var åre resan det, nej juste jag glömde att berätta att tåget vi tog gick kl. 16,00, och jag trodde att det skulle kännas som evigheter men nej, vi hade så kul, sprang fram & tillbaka på tåget, haha super kul och mysigt, när jag kom hem var jag helt slutkörd så jag gick och la mig med en gång... Ja det var Åre resan 

Idag så har jag bara legat i soffan och sett hela OC boxarna, haha älskar OC, finns inget bättre? klockan tickade och plötsligt var det 17.00 och då gick jag och mamma till coop och köpte massor av godis till Amanda, jag tror inte jag berättar det men min hamster Iris har bott hos Amanda medans jag var i Åre, så självklart så fick hon godis haha, när jag kom hem till Amanda, så sa jag bara -Wow! Iris har blivit större, ja det är klart hon kommer bli större men ja, jag har inte sett henne på ett tag så man blir ju alltid förvånad, men självklart var hon lika glad och snäll och bara flög upp i min hand, hon tyckte nog det var skönt att vara hemma igen, jag är i allafall glad att ha henne tillbaka, men en en gång -tack Amanda för hjälpen med lilla Iris-

Ja det var hela min vecka,,, nu har ni ju bara fått glada nyheter, jag har dock dåliga nyheter 
Om ni inte kommenterar eller läser min blogg, tippsar andra och sånt om min blogg, kommer jag kanske lägga ner bloggen, så bäst att ni gör det?
Nej nu ska jag gå och koka té, och vara uppe länge, eftersom att jag har studiedag imorgon så skönt!
Aja puss & kram, kom ihåg tippsa,läs & kommentera yeas.blogg.se !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Spara allt

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0